Příběh mojí štítné žlázy

10.04.2017

    Zkusím dnes napsat kousek mého příběhu o motýlovi na krku...

    Dvanáct let jsem byla "léčena" neustálým zvyšováním dávek Letroxu. Na chvíli to vždy pomohlo, ale pak jsem byla zase tam, kde dřív. Pídila jsem se celou dobu po jiném řešení. Moje hypofunkce štítné žlázy se ale zhoršovala a zhoršovala. Měla jsem už dávky Letroxu téměř takové, jako kdybych štítnou žlázu neměla vůbec. 

    Při každé návštěvě na endokrinologii jsem se ptala, zda je jiná možnost...

    Odpověď byla stále stejná. Když se podaří vyvážit hladinu hormonů léky, jste v podstatě zdravá žena. Začala jsem tedy pátrat jinde, sama. Podařilo se mi nakonec díky úpravě stravy i uvědoměním si některých příčin dojít do stavu, kdy jsem byla Letroxem předávkovaná. Lékařka to nechtěla uznat. Bylo mi mizerně, vypadával mi chvílemi obraz před očima nebo jsem viděla jakoby přes vodu, rozmazaně. Ač jsem pravidelně sportovala, najednou mi dělal problém malý kopec, rozbušilo se mi srdce a nemohla jsem popadnout dech. 

    No, stav úplně na odpis.. 

    Rozhodla jsem se léky na čas vysadit, postupně tak, jako mi je přidávali. A ejhle, testy nebyly tak špatné. Doktorka na mne docela tlačila, že alespoň malou dávku brát musím. Testy mi od té doby vychází na hraně, takže nejsem v pohodě, ale je to určitě lepší, než s léky. Snažím se hladiny hormonů sledovat. A hledám cestu, jak to ještě zlepšit. 

    A co jsem tedy dělala? 

    • Začala jsem si do jídla přidávat mořské řasy - např. Nori, Kelp. 
    • Pravidelně provádím zásadité koupele
    • Ve stravě se snažím vyrovnat rovnováhu omega 3 a omega 6 tak, abych si jejich nerovnováhou nepodporovala zánětlivé procesy v organismu. 
    • Občas si dopřeji kúru paní Podhorné z Naděje. Dá se jí napsat, co člověka trápí a ona navrhne přímo na míru, které bylinky a jak užívat. 
    • Občas zkusím něco jiného. Třeba pánevní dno Renaty Sahani a najít zase střípek k uzdravení. Podle toho, jak se cítím a co mi přijde do cesty. 
    • Pravidelně se hýbu, ale ne na výkon a vždy jen tak, aby to bylo příjemné a s radostí. 
    • Učím se stavět sama za sebe, říct si o pomoc a odpočívat. 
    • Roli hraje spánek, slunce, čerstvý vzduch, relaxace a odhalování sebedestrukce v různých oblastech mého života, třeba skrze The Work Byron Katie a další techniky. 
    • Svou roli mohou hrát i fascie a fyziologické postavení těla. Celkově, ale i třeba krční páteř. 
    • Momentálně zkouším vliv LCHF stravy v pohodově aplikovaném provedení. :o)

Vždy je to záležitost celostní, ale mám zkušenost, že každý malý krůček mého snažení udělal něco pro celek. Ať to byla strava, fyziologicky zdravý pohyb, nebo působení skrze mysl.  

Jsem na cestě...