TŘÁSLY SE MI RUCE, SRDCE BUŠILO JAKO NA POPLACH..

23.04.2024

Trvalo to asi hodinu. Vyděsilo mne to. 

Udělalo se mi najednou strašně slabo, špatně jsem viděla, točila se mi hlava a byla jsem hrozně slabá. Třásla jsem se po celém těle, srdce mi bilo strašně rychle.. Ještě nikdy se mi to nestalo.. 

A k tomu i velká úzkost, musela jsem odejít z práce a netušila, co se se mnou děje.

Dala jsem si hned ráno místo snídaně parádní zákusek v cukrárně a kafíčko.. A pak hned tohle. Normálně to skoro nejím. No, takovou reakci jsem fakt nečekala. Co s tím? Máš nějaký nápad? To je taky menopauza? 

UŽ SE TI TO TAKY STALO, MILÁ ŽENO?

Pravděpodobně tě vyděsil prudký nárůst a pak prudký pokles krevního cukru. 

Během perimenopauzy a menopauzy jsme více citlivé na hormon inzulín a na příjem sacharidů a cukru ve stravě. Někdy můžeme být až v inzulínové rezistenci. 

Je to právě kvůli proměňujícím se hladinám hormonů v našem těle. 

Může tě to podobně překvapit a zaskočit jako Elišku.


Je tu pár možností, co s tím. 

Pokud se ti něco podobného také přihodilo, jsou tu tyto možnosti, jak se sladkostmi a sacharidy vůbec v období perimenopauzy a menopauzy zacházet:

  1. Už je nikdy nejíst. (Neboj, další možnosti jsou přívětivější.)
  2. Můžeš si občas oblíbenou sladkost dát, no s vychytávkami od Glukózové bohyně a vždy po slaném hodnotném jídle s bílkovinou. 
  3. Po jídle je fajn snížit odezvu cukru v krvi třeba tím, že se půjdeš plánovaně projít, zatančíš si, nebo se budeš jinak hýbat. 10 minutek by mělo stačit. Mělo by to pak být lepší. 
  4. Případně se dá před jídlem se sacharidy napít vody se lžicí kvalitního jablečného octa. To také zjemní ten prudký vzestup a pád cukru v krvi.
  5. Vyzkoušet speciální protokol, který teď nedávno prověřila studie z Harvardu pro prediabetes a diabetes, autoimunitní onemocnnění a další diagnozy. Měli vysoké procento remisí i právě u inzulínové rezistence.
  6. Vstoupit do mého online kurzu Na vlnách perimenopauzy, porozumět hormonálním proměnám, získat hravé chytré vychytávky a užívat si občas i zákusek bez následků v podobě prudkého kolísání krevního cukru.